ສັນຕິ ດວງສະຫວ່າງ

ສັນຕິ ດວງສະຫວ່າງ (ໄທ: สันติ ดวงสว่าง) ຊື່ອື່ນສະເໜ່ ສຸດຫລ່ອ,ກຳທອນ ເທວະດາ ຫຼືຊື່ເດີມ ຈະເລ ພູ່ທອງ (10 ມັງກອນ ຄ.ສ. 19684 ພະຈິກ ຄ.ສ. 2016) ເຈົ້າພໍ່ເພງຫວານທີ່ມີຜົນງານເພງດັງ ເຊັ່ນ ຈູບໄມ່ຫວານ, ຖອນຄຳສາບານ, ຮັກນີ້ມີກຳ, ນ້ຳກົດແຊ່ເຢັນ, ລູກສາວຊາວບ້ານ, ໂລກປະຫລາດ

ປະຫວັດ ດັດແກ້

ສັນຕິ ດວງສະຫວ່າງ ຫຼືຊື່ເດີມ ຈະເລ ພູ່ທອງ ເກີດເມື່ອວັນທີ 10 ມັງກອນ ຄ.ສ. 1968 ເປັນຄົນໝູ່ທີ່ 6 ຕຳບົນທ່າຍ້ຽມ ອຳເພີສາກເຫຼັກ ຈັງຫວັດພິຈິດ (ຂະນະນັ່ນຍັງເປັນສ່ວນຫນຶ່ງຂອງອຳເພີເມືອງພິຈິດ) ຊອບຮ້ອງເພງມາຕັ້ງແຕ່ເປັນເດັກນ້ອຍ ເດີນສາຍສະມັກຮ້ອງເພງຕາມງານຕ່າງ ໆ ບໍ່ວ່າຈະນ້ອຍຫຼືໃຫຍ່ທັ້ງໃນຈັງຫວັດແລະຕ່າງຈັງຫວັດ ແລະມັກໄດ້ຮັບລາງວັນຊະນະເລີດແທບທຸກຄັ້ງ

ຈົນຕໍ່ມາເມື່ອປີ 1986 ແອັດ ເທວະດາ ໄດ້ເຫັນແວວພອນສະຫວັນຂອງລາວ ຈຶ່ງຊວນລາວໄປອັດສຽງໃນເພງທຳອິດຂອງລາວຄືເພງ "ແມ່ຈ໋າພໍ່ຢູ່ໄໜ" ຕັ້ງແຕ່ຕອນນັ້ນລາວມີຄວາມມັ່ນໃຈໃນຝີມືການຮ້ອງເພງຫຼາຍຂຶ້ນຈຶ່ງໄດ້ໄປຮ້ອງເພງໃນຫ້ອງອາຫານທີ່ແມ່ກອງ จนกระทั่งได้ไปสมัครประกวดร้องเพลงในรายการลูกทุ่งสิบทิศ ทางช่อง 5 และได้เข้าฝากเนื้อฝากตัวกับครู"มนต์ เมืองเหนือ"และได้นำเพลงเก่ามารีมาตส์เตอร์เช่นเพลง จูบไม่หวาน ที่ทำให้เขาโด่งดังและเขาเป็นนักร้องลูกทุ่งคนแรกในค่ายอาร์เอสและเป็นนักร้องคนแรกในโครงการอัลบั้ม "ท็อปฮิตลูกทุ่งมาตรฐาน" ในโครงการนี้เขาทำไว้มากที่สุดถึง "23 อัลบั้ม" เขาเป็นนักร้องที่เขาห้องอัดร้องเพลงวันละ 20-30 เพลงต่อวันเลยทีเดียว และเขายังได้รับรางวัลในบทเพลง"ดวงดาวชาวนา"อีกด้วย จึงทำให้เป็นที่รู้จักของคนทั่วไปและกลายมาเป็นเจ้าพ่อเพลงหวานจนถึงทุกวันนี้

บั้นปลายชีวิตสันติได้ทำค่ายเพลงไว้ค่ายหนึ่งตามที่ฝันนั้นคือค่าย"รวงข้าวเรคคอร์ด"ก่อนเสียชีวิตสันติ ดวงสว่างได้บันทึกเพลงเอาไว้กับค่ายแสงรวีนั้นคือเพลง รักสาวม.2 ,เดือนจ๋า ,ไอ้หนุ่มนาดอน , ลาสาวเข้าโบสถ์, อดีตรักงานงิ้ว และ คำสุดท้าย

สันติ ดวงสว่างป่วยเป็นโรคเบาหวานและโรคไตอันเนื่องมาจากการขาดยาและไม่ได้รับการพักผ่อน โดยก่อนหน้านั้น 1 ปีสันติเคยประสบอุบัติเหตุบนท้องถนน อาการกำเริบหนักช่วงปลายเดือนตุลาคม 2559 และเสียชีวิตอย่างสงบด้วยอาการเส้นเลือดในสมองแตกเมื่อวันที่ 4 พฤศจิกายน 2559 รวมอายุได้ 48 ปี

ได้สวดพระอภิธรรมบำเพ็ญกุศล ณ วัดมูลจินดาราม จังหวัดปทุมธานี เป็นเวลา 5 วัน ก่อนจะนำศพกลับไปบำเพ็ญกุศล ณ วัดท่าคล้อ จังหวัดพิจิตร บ้านเกิด และมีพิธีพระราชทานเพลิงศพเมื่อวันที่ 12 กุมภาพันธ์ 2560 ที่วัดท่าคล้อ อำเภอสากเหล็ก จังหวัดพิจิตร